der

Ατσάλινο μπαούλο

Κλείδωσα την τελευταία νύχτα σε ένα ατσάλινο μπαούλο.
Πετάω το κλειδί, φαντάζομαι πόσο θλιβερές βραδιές θα ζήσουν οι άνθρωποι του μπαούλου και γελάω υστερικά.
H τραγική κοινωνία μόλις απέκτησε ακόμη μια θλιβερή ανώνυμη ιστορία.
Ανόητη γυναίκα, ανώριμη κοπέλα. Τους καταριέμαι και γελάω υστερικά.
Οι σκιές οι μαύρες να τους κυνηγάνε καθημερινά.
Είναι ήδη καταραμένοι, μια ακόμα κατάρα δε θα τους βλάψει, δε θα τους πειράξει.
Οι άνθρωποι οι παντοτινά κλεισμένοι στο μπαούλο μου έχουν μάθει να κουβαλάνε ομπρέλες καθημερινά
για να φυλάσσονται από τις μαύρες μπόρες. Έχουν κάνει βιβλία τους τις ασπρόμαυρες μου φωτογραφίες και κοιμούνται με αυτές.
Έχουν κάνει όπλα τους τις αναμνήσεις και φρούρια τα άδεια κουτάκια με τα σοκολατάκια που θυμίζουν εσένα κι εσένα.
Άγνωστο σε μένα για το πόσο έτοιμοι είναι, οι άνθρωποι του μπαούλου με τις μπόρες θέλουν να δραπετεύσουν από το ατσάλινο κουτί.
Οι άνθρωποι με τις μπόρες θέλουν να βγουν και να με κεράσουν γλυκό θάνατο σε ραγισμένο ποτήρι με κόκκινο κρασί.
Εγώ σκύβω στοργικά πάνω από το μπαούλο και τους κρυφακούω να βασανίζονται, να επιβιώνουν τις μέρες τους, να συνωμοτούν εναντίον μου και γελάω υστερικά.
Θα αναρωτιέστε πως μπόρεσα και έβγαλα απ’ τη μήτρα μου μια τέτοια φετιχίστρια θεά;
Γέννησα δεκαεννιά τέτοιες, μια γέννα για ένα έτος της ζωής μου, όλες κατοικούμε στο βασιλικό μου διαμέρισμα.
Όλες λεπτεπίλεπτες με καθώς πρέπει τρόπους, ελαφρώς αθάνατες και καλοθρεμμένες. Κατοικούμε στο βασιλικό μου διαμέρισμα.
Οι δεκαεννιά θεές μαστιγώνουν με μανία και αίμα τους ανθρώπους με τις μπόρες. Ήθελαν λέει να το σκάσουν απ’ το κουτί που τους έβαλα τότε.
Η μητέρα τους τις χαζεύει από το σαλόνι πίνοντας ένα ποτήρι κονιάκ.

***

Το σαλόνι

Στο σαλόνι μου νομίζω πως μια νύχτα τρελάθηκα.
Ίσως να με πείραξε το κονιάκ. Ένιωσα το παρελθόν μου τεμαχισμένο δεκαεννιά φορές να με τσιμπά και να με γδέρνει στη πλάτη. “Άπληστη σκύλα μάνα”, μου φώναζε.
Κρύφτηκα κάτω από το γραφείο, έντρομη το έβλεπα να πλησιάζει.
Παίρνω φόρα και σκαρφαλώνω στη βιβλιοθήκη, μου ρίχνω πέντε χαστούκια και σταυροκοπιέμαι. Η ματωμένη μου πλάτη με πεθαίνει στον πόνο.
Με θέα μου τη φρίκη και την επανάσταση, κάνω ελεύθερη πτώση, προσγειώνομαι στο κατεδαφισμένο τραπέζι, τρέχω και αρπάζω το ατσάλινο μπαούλο. Το πετάω με δύναμη έξω απ’ το παράθυρο του τρίτου. Σπασμένα τζάμια και κακό.
Γεμίζω ένα ποτήρι κονιάκ ακόμη και συλλογιέμαι “δε θα ξαναπιάσω στα χέρια μου ξανά λογοτεχνικές αηδίες, μου σακατεύουν τα μυαλά”.
Αχ, τι ανόητη;

***

Εωσφόρος

Εγκλωβισμένη για νύχτες σε αιώνιες δηλητηριασμένες ατμόσφαιρες
που δεν έφτιαξα εγώ.
Βαριέμαι ακόμα και να τους φωνάξω “Βαριέμαι”.
Περικυκλωμένη από το άγευστο σκοτάδι τους
και χωμένη σε ένα κυβικό κελί.
Να σπαρταράω και να καταριέμαι κάθε λεπτό που περνά.
Τοποθετημένη στο κέντρο του ενδιαφέροντός τους, εξουθενωμένη, σχεδόν νεκρή
να σέρνομαι να φτάσω στην έξοδο, έχοντας ξεμείνει από ανάσες και τσιγάρα.
-Είμαι μεθυσμένη.
-Δεν είσαι μεθυσμένη.
-Είμαι ζαλισμένη.
-Δεν είμαι ζαλισμένη.
-Είναι άλλη μια νύχτα.
-Δεν είναι άλλη μια νύχτα.
Άρχισα να φοβάμαι πρώτη φορά τόσο έντονα.
Μου το ψιθυρίζει η καρδιά μου, το φωνάζει το υγρό μου μέτωπο.
Στο δωμάτιο έπαψα να είμαι μόνη.
Ουράνιοι πατέρες, φωνές, μορφές και άλλες τέτοιες λογοτεχνικές αηδίες με πλησιάζουν.
Θέλουνε να με καταπιούν, να μου ξεσκίσουν με τα λόγια τους τα μαχαίρια
την πέτσα και να με ξεφορτωθούν.
Πονάει η καρδιά μου, πονάνε τα νεφρά μου,
πονάν’ τα κύτταρα μου, πονάνε τα παιδιά μου.
Πονάμε. Πονάμε. Πονάμε. Πονάνε. Πονάμε. Πονάμε.
Πονάμε. Πονάνε.
Πονάτε;
Μία σκοτεινιάζει, μία έχει ήλιο, μία συννεφιάζει
ψάχνω να βρω τι στα σκατά το νου μου διαταράζει.
Ψάχνω να βρω τον ήλιο. Ψάχνω να βρω το φίλο.
Ψάχνω να βρω τον χρόνο. Ψάχνω να βρω το γρύλο.
Ξημέρωσε, ήρθε και με βρήκε ο Εωσφόρος.
Μπήκε μια δυνατή γουλιά αέρα στα πνευμόνια μου.
Ξαναείδα την ελπίδα. Άλλη μια νύχτα.

[εικόνα]

Σχολιάστε

